Wednesday, February 4, 2009

på lördag...

Åker föräldrana till Franrike och stannar till på onsdag och lämnar mig ensam med barnen. Och hur känner jag för de? - En smått aning panik.

Jag känner även panik att jag inte har pluggat till provet jag ska ha imorgon. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle plugga på. Men jag har i alla fall läst mina antecknignar och läst i boken, så något borde ju ha fastnat? Men sen vet jag inte riktigt hur man pluggar. Har aldrig gjort. Kanske där av att jag inte fick toppbetyg;)Men konsentration, läsning och sitta still är inte min grej. Kanske lider jag av både adhd och läs- och skrivsvåringheter. Men min lärare sa att inte ta de på så stor allvar att de var mer ett test att se hur mycket vi har lärt oss. Så jag borde inte tänka på de så mycket och bara hoppas att jag har lärt mig något.

Så till något helt annat så har mitt röda nagellack tagit slut. Och nu har jag bara ett svar nagellack. Kanske borde köpa nytt? För de är ju inte kul att gå hela tiden emd svarta naglar. De har jag ju bara till mina "rockiga outfiths". Men vilken färg ska jag mer köpa än en ny röd? Hmm svårt... Intressant samtalsämne. Men jag har inte längre kvar min tjejer jag kan ringa och bara prata strunt med.

Just det dagens isländska ord. ehh, vond = ond. Ända ordet jag kom upp med i huvudet som jag vet jag kan stava till;)
Hörs.

1 comment:

  1. Ang pluggteknik så kan vi prata om det du och jag. Ang nagellack, rött måste man ha, det måste liksom finnas i sminkväskan, men sen är det ju roligt att bryta av med andra färger. Jag har två olika rosa färger, rosametalic, sen kan rött/orange vara fint =)
    Du kommer fixa det skitbra med kidsen när päronen är borta! Vi kan prata på skype varje dag om du vill ha support. PUSS

    ReplyDelete

Followers