Saturday, February 21, 2009

fritid/privatliv..

Ibland är de riktigt svårt att vara aupair. Eller nja inte jobbet kanske men att få sig ett privatliv eller fritid kanske man säger? Som nu tex är jag helt själv och känner för att ta bussen till något köpcenter. Men om en timme kommer Pappan hem med barnen och kanske måste jag jobba då och då är de ju onödigt att dra iväg.
Och känner inte precis för att ringa och be om lov?! De känns bara konstigt.
Men de kanske är bra att jag inte åker iväg och slösar min pengar. Så kan jag spara ihop till en summa så jag kan köpa mig ett förbannade stövlar och ett par jeans.

Så om jag skulle istället bara göra en kopp te och forsätta sticka!
Jag håller nu på med att göra en kort puncho med mönster. De är väldigt många här som har de över sin kappor och de är jättesnyggt! De är himla roligt att gör mönster, inte alls så svårt som jag trodde att de skulle vara. Jag kan knapp sluta sticka när jag väl har börjat. Efter denna funderar jag på att göra något mönster plagg som tex en tröja till min lilla rödhåriga kille i Vimmerby!
Vi får se vad som händer.

hörs.

No comments:

Post a Comment

Followers