Tuesday, March 3, 2009

Sista kursdagen.

Idag hade jag den sista kursdagen i Isländska 3. Vi fick tillbaka provet som vi gjorde igår. Och jag är nöjd över mina resultat. Sen åt vi lite kakor och drack kaffe och bytte mailadrsser!

Jag hade nämligen en kille i klassen som jobbade på þingvalli och ville gärna bjuda oss dit. Och det ser jag verkligen fram emot. Hade tänkte turista lite i sommar. Men man kan väl börja lite tidigare =)

Förresten jag och polskan i min klass ska träffas och ta en fick på torsdag, de ser jag fram emot. Vi sak även börja på samma skola på måndag. Landnemaskólinn heter den skolan och lappen står det så här om vad man får gör med den skolan:

- learn more Icelnadic/Læra meiri íslensku.
- Learn about Icelandic society/Læra um Íslenskt samfélag
- Practice basic computer skills/Læara á tölvur
- Make a competense file/Gera færnimöppu.
- Strengthen your confidence./Styrkja sjálfan þig.
- Visit interesting places./fara íæahugaverðar heimsóknir
- Go to the theatre./Fara í leikhús
- Make new friends/kynnast skemmyilegu fólki

Skrev både på isländska och engesla om ni var intresserad av att veta hur man säger på isländska. Och allt detta låter ju super bra tycker jag. Så jag vill hellre gå på de än Isländska 4.

På måndag börjar kursen så jag berättar mer om de då.

Nu ska jag dricka te och städa köket hörs senare!

No comments:

Post a Comment

Followers