Wednesday, March 18, 2009

Ny bok igen.


Glömde att säga igår om vad som hände igår i skolan. Jag och klaudia klagade lite att vi tyckte att isländskan gick för långsamt fram och även läraren hade sett att vi jobbade ganska fort. Så hon hade pratat med mannen som har ansvar för kurserna och de hade kommit fram till att vi två skulle få läsa en isländsk bok och sen da uppgifter till den som kanske skriva en bokresention om den på isländska. Men först skulle vi se filmen. För att förstå boken bättre. Och jag som har hört att man ska läsa böckerna innan man ser filmerna? De höll oss kvar efter kursen och de skämde som jag skulle få skäll och kvarsittning när läraren sa att vi skulle stanna kvar efter klassen hade gått. Eftersom jag inte visste vad de handlade om:p men iaf klaudia fixade fram filmen igår och jag åkte hem till henne för att se den. Så nu har jag börjat läsa boken. Så jag får helt enkelt vänta med de andra två. För skolan går ju före. Och jag är för att lära mig isländska, så svenskan och engelskan får vänta ett tag ;)

No comments:

Post a Comment

Followers