Monday, March 9, 2009

Första dagen!

Då har jag haft första dagen idag på min nya kurs, Landnemiskolinn. Vi började idag med att lära känna klassen. Jag har samma inställning som jag hade till min första klass, allså igen bra. Men jag som min första klass som jag tror kommer bli med denna klass också så kommer jag nog gilla den i slutet. Men jag har iaf Sören från förra klassen i denna klassen, vilket är bra för då får jag skjuss hem och slipper ta bussen! Sen har vi ju även den polska tjej som har ett namn som är Klaudia. Hon är trevlig och snäll och vi delar bänk! Vilket kanske inte är så bra eftersom de blir många skratt. Sen blev det iaf lite isländska, vilket påminner att jag läxa att göra. Vi gick även genom vad vi vill lära oss i denna kursen. Jag sa att jag ville lära mig mer Islänska så klart, isländska kulturen, geografik, regler o lagar och om isländska sagor. Sen vet jag inte vad mer jag vill lära mig.
Men de kände att det var 3 timmars lektion istället för 1,5 timme som den förra lektion var. Men jag tror att de ska gå bra.
Vi ska nu ha isländska i 5 dagar sen vet jag inte vad som står på schema för skolan. Men jag lovar att hålla er uppdaterade.

Imorgon som sagt blir de en jobbig dag lektion från 9-12 sen åka till þingvellir 12-17 och sen komma hem hit och städa och ta hand om ungar. Jisses, vi får se om jag orkar med en uppdatering imorgon. Men de orkar jag säkert på kvällen :)

Hörs senare..

No comments:

Post a Comment

Followers