Wednesday, March 11, 2009

lite om igår.

Igår som sagt var jag förresten i Þingvellir, det var jättekul och trevligt. Det var tur för mig tycker jag att Scott som gick på min kurs jobbade där så att han ge oss en liten guidtur med oss. Han berätta ganska mycket om själva platsen. För jag visste nog ingeting om stället fören igår när han berättades för mig. Jag lärde mig bland annat att Þingvellir var typ de första "stadshuset". Dit kom folk från hela landet för kanske några tusen år sedanoch bestämde nya lagar och bröllop anordnades. även handelsmän kom dit för att köpa och sälja div. saker. De dränkte även kvinnor där som de trodde var häxor. Och allt detta på typ 2 veckor varje år. Men ta inte allt jag säger ordagrant för jag kan ha missförstått. Men jag ska nog kolla upp de där lite bättre. Skulle vara kul att kunna lite mer om Islands historia.
När jag kom hem var jag helt slut och ville bara gå och lägga mig. Men ICKE! Då hade jag en hel lista med saker jag var tvungen att göra. Sen kom hem frun hem med barnen och var på dåligt humör så jag var tvungen att underhåll den lilla. Jaja jag klagar inte, de är mitt jobb. Men ni ska vet att jag var helt slut sen på kvällen. Och de känns som de sitter i sig lite idag. men de blir nog bättre sen när jag får hopp in i duschen om jag hinner de idag. För jag hann eller kunde rättare sagt inte gör de igår så jag känner mig väldigt smutsig. Intressant? - men javisst.

No comments:

Post a Comment

Followers