Wednesday, April 15, 2009

Min dag.

Vilken dag de har varit. Först var vi alÞingi, där vi fick en rundtur och fick ställa massor frågar. De är val om 2 veckor. Men jag ställde inga, är inte så intresserad eftersom jag inte är så inne i de. Får ändå så inte rösta, även om jag är isländsk medborgare. Jag är ju nämligen inte registerad här. Men de var kul alþingshuset är väldig fint och gammalt hus. Så jag gick mest och tittade på alla målverk och vägarna och taken som var så utsmyckt så fint.
Efter alþingi gick vi till alþjóðahúið där vi även fick guidning. Men jag var inte så intresserad där heller eftersom jag kände de inte riktigt rörde mig. Men nu vet jag iaf vart jag ska gå om jag behöver en tolk. Då kan man gå dit. Men annars fattade jag inte riktigt vad man gjorde där eller ska göra där.
Vi slutade tidigare typ halv tolv så jag och Klaudia drog till konstmudeum som vi hörde var grattis inträde till nu. Jättefin utställning. Jag berättade för frun att jag hade varit på utställningen och hon tycker att vi alla i familjen borde gå lite mer på museum och sånt. Och den idéen gillade jag verkligen. Jag gillar att vara kulturel.
Efter museumet gick jag själv sen till biblioteket för att låna en dator i en halvtimme innan bussen gick. Eftersom jag inte kan ladda upp bilder på denna dator. Och jag hann bara klar med 28/2 och började på 10/3 men den dagen är inte klar om ni vill gå in och kolla och glöm inte att komentera och skriva era namn =)
Ska försöka ta mig till bibblan igen snart och ladda upp bilder. Eller komma ihåg att ta med mitt ubs till Alexandra nästa gång jag åker dit!
Så de har hänt mycket för mig idag. Plus att båda barnen har varit superjobbig och skrickit och tagit alla min krafter oc egeri känns som jag kan somna här nu vid datorn. Men tyvärr inte klockan är bara 18.00 Och flera timmar kvar innan jag kan få sova. Men jag nu gå och koka mig lite fisk och potatis, muma, då kanske jag får lite energi. Vi kanske hörs senare ikväll om jag inte är för upptagen att stick på mina sockar! =)

No comments:

Post a Comment

Followers