Thursday, May 15, 2008

Om min dag.

Idag hade jag som mål att sätta ihop min Benno cdpelare som jag fick i födelsedagspresent av Bella, Therese, Sanna & Sara. Men innan de tänkte jag äta frukost och gråta i Romeo & Julia (filmen med Leonardo Dicaprio & Claire Danes) Kan ju inte börja dagen bättre med gråt? Ha ha jag då slipper man ju gråta mer idag. Det är skönt att släppa loss tårarna.

"Mitt enda kärlek föds ur mitt enda hat. För tidigt sedd okänd, känd för sent. Ett märkligt kärleksöde att älska en fiende"

Citat från Julia i filmen.

Om jag skulle nu gå till baka till de jag hade tänkte berätta om mitt mål idag, att sätta ihop cdpelaren. Jag frågade min mamma igår om hon trodde jag kunde sätt ihop den själv? För jag hade frågat min bror och tyckte de tog allt för länge innan han satt ihop den. (Har inget tålamod) Hon trodde inte att jag kunde göra det. Och ville att jag skulle vänta tills bror gör det. Men hallo de är från Ikea?! Det ska väl vara lätt att sätta ihop?
Så när jag hade gråtit klart idag bestämde jag mig för att sätta ihop den. Och de kanske inte var så lätt som jag trodde. Fast det var bara en lite skit sak som trånglade hela tiden.

Tänkte hela tiden för mig själv vart är min händiga man när jag behöver dig som mest? (jobbigaste är att jag inte har någon händig man) Men efter en cigarett eller två så klarade jag av det :) Det ända som jag behövde var nämligen att lugna ner mig :)
So in your face mother! Ha ha inte behöver jag en karl som ska fixa sakerna åt mig!


Men vad ska jag göra nu? När det ända målet jag hade med min dag är klar? Det får väl bli att städa mitt rum eller plugga till de förbanade körkortet som jag teoriprov i snart. Och även halkbana och stadskörning :S

Men iaf nu står cdpelaren uppe på mitt rum jätte fin och jag har insett att det kommer bli mycket cdskivor handlade för mig. Eftersom jag inte har så många skivor så står den nästan tom där uppe :/

Ska på Kisa marknad på lördag de kanske ha lite skivor man kan köpa :)

Imorgon blir det även första arbetsdagen på Astrid Lindgrens Värld. Det blir spännade :)

Tills nästa gång...
xoxo//STELLARÚN

No comments:

Post a Comment

Followers