Monday, May 19, 2008

dagarna som har gått!

Så hur har min helg varit?
Och min först dag på ALV, och min dag idag?
Det är vad jag hade tänkt berätta idag!

Första dagen (fredags) på alv var bra. Började vara på Kopparkrogen i Törnros dalen, där jag stod i kassan. Och kollade på föreställningen på stora scenen kom an pirater med Pippi vilket jag tyckte var väldigt roligt. Älskar sånna teater!
Sen fick jag gå till stubben eftersom de inte fanns så mycket att göra i kopparkrogen när föreställningen var slut. I stubben fick jag också bara stå i kassan.
Sen var det vidare till pysslings glass för att vara lunch avbytare.
Haha de kan jag säga inte lätt att göra mjukglass. Det är en konst för sig.
När jag väl var där på pysslingglass så kom tjuvarna från Pippi och försökte lura ut mig så det kunde sno kassan.

De sa typ;
- Hallo unga damen. Vart lägger du pengarna som du får?
- jag lägger som i kassan. Sa jag.
- Jaha och vart finns kassan?
- Där bort (pekar)
- Om unga damen skulle följa med mig ut på en vacker piknik så han min vän här stanna här.
- haha nää den går jag på!
- Skitstövlar!

Söta killar! Det finns det gått om på Alv speciellt skådespelarna ;)

I fredag kväll var det fest hos Martin och Frida men där var jag inte länge.
Jag, Fia och Kalle åkte hem till mig och spelade med andra gester i stället!


På lördagen var det då Kisa marknad. De var jag, Bella och Emma som åkte.
Jag tycker det är väldigt roligt att gå på marknad vet inte riktigt vad de är men det är något men marknader. Kanske munkarna som Börje bjöd oss på? Väl på marknaden så köpte jag en tröja lika dan som Bella, fast hon tog svart och jag tog vit. Och sen två pircing stavar till örat.


När vi kom hem från marknad så blev det Vollyboll i Storebro.
Väldigt roligt tills jag vrikade fåtten. Jag och min svaga vrister.


I går (söndag) var det dags att jobba igen på ALV denna gång på Bageriet där jag fick både öppna och stänga alldeles själv :/ men det gick bra! Förutom att jag råkade hälla te vatten på hela min hand så jag fick ringa sjuksyster som kom och lindade in min hand. Jag och min klumpighet!

Även där på kvällen så blev det vollyboll i storebro med bränd hand och vrickad fot men det gick bra. Det gick faktiskt super bra. Har nog aldrig varit så duktig.

Dagen idag började med körlektion med Linda, brukar annars ha Rikard. Och konstigt nog gillar jag nog att ha honom mer än vad jag gjorde att ha lind. Och var som en störande gps men det kanske är för jag är van att ha Rikard som är inte alls gör som Linda gör.

Sen blev det att jobba på Skolgatans gatukök, även öppna själv och stänga själv där med. I början var det helt kastastof. Eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle göra, men sen kom min teamleder och besvarade alla min frågor jag hade :)
Dagen idag var rätt tråkig kom inte så mycket folk in till mig.

De var väl mina dagar som har varit :)

PUSS///STELLRÙN!

No comments:

Post a Comment

Followers