Saturday, September 26, 2009

Vrådal

Så i onsdags så åkte vi till Vrådal.
När vi väl kom dit så åkte vi till en sommerstuga som vi hade fått till uppgift att storstäda. Och de behövdes verkligen storstäda i den stugan. De var som ett avsnitt av programmet Rent hus som går på tv4. De var verkligen äckligt! 9 timmar uppdelat på 2 dagar tog de før oss och städa klart stugan. Och för de fick 1000 norska kr. På onsdagen fick vi smaka Norges nationalrätt fårikol. De är allså får som kokade i kol med pepparkorn. Helt okej, men smakløs tyckte jag. Men lamm är ju alltid gott att äta =)
Efter de var klara att städa stugan på torsdagen så børjade vi städade hemma oss min fasters bror. Men hann inte med allt den dagen føren de var mat, korv och potatismos fick vi den dagen.

På fredag så fick vi putsa fønster till min fasters andra bror. Jag fick även klippa gräs før førsta gången i mitt liv! Herregud, att klippa gräs är jobbigare än vad man tror. Men men nu kan jag de. De negativa men att klippa gräset är väl att mina vita convers är nu gröna =( Men jag får väl slänga in dom i tvättmaskinen och hopppas på de bästa.

På dessa tre dagar tjänade jag 2000 norska kronor. Vilket jag tyckte var jättebra eftersom jag inte hade några pengar och dessa pengar kommer sitta bra nu eftersom VI HAR FÅTT JOBB! Vi har fått jobb som telefonførsäljare før tele 2 i Grimstad. Och de är ju bra nu men lite extra pengar så man kan køpa mat och sånt innan man får førsta lønen! Jag längtar verkligen till 12 oktober dagen vi då vi børjar jobba. De är även dagen då min mamma fyller år:)
Vi kommer att ha 2 veckor provanställning. Sen kan vi få kontrakt på 3,5 månader.

Jag hopaps verkligen dagarna går fort så vi kan børja på vårat nya jobb.

No comments:

Post a Comment

Followers