Friday, September 4, 2009

Vad som har hänt!

De är jättefin här vi bor, allt är nyrenoverat, men om jag førståd de rätt, så var huset nybyggt. Jag och Fia bor på øvervåningen med egen toalett och ett lite allrum men tv, de är värst lyx;)

På tisdagen så søkte vi alla jobb vi kunde hitta typ. Fia och jag satt väl mest vi varsin dator den dagen. Fast gick även ut på en lite promenad i regnet. Fia fick tvinga med mig ut. Jag var inte så glad att gå ut och då när de regnade.

Men onsdags hänt de mycket! Først så åkte vi med min faster till Tønsberg som ligger kanske en och en halv mil från Andebu där vi bor. Där gick vi runt och søkte jobb på hotell, kioskar och butiker. Sen åkte vi hem och åt lunch. Jag lagade omellet till oss tjejer. Fia gjorde sallad och faster la bordet. Efter vi hade ätit så åkte vi till Skien, där de, min faster och farbror, har bott førut. De tar en timme med bil att åka dit. Før att Fia hade typ som en anställningsinterjvu där på en taps resturang. Efter intejvuen så sprang vi runt i Skien på Hotell, resturanger och butiker och søkte jobb. Min andra kusain bor i Skien men vi hann inte träffa henne eftersom hon jobbade.

Igår i torsdag så hjälpte vi min faster att städa. Vi dammade av, städade toaletterna och dammsøg och skurade golven. Før att faster skulle få gäster vi hjälpte henne ochså att laga maten. En utav gästerna som var här gav oss några mailadresser till hotellägare hon kände som vi kunde søka till, som vi har gjort idag.

Men annars satt vi nog mest vi varsin dator och søkte jobb igår. De har regnat konstant sen vi kom hit. Vilket är lite tråkigt, før då kan man inte gøra så mycket mer än att sitta innne.

Natten till torsdags førresten så var de en tvestjärt i min säng som jag råkade lägga mig på. Så den bet tag i mig. FY FAAN VAD ONT DET GJORDE!!! Helt galet. Har aldrig blivit biten av en sådan førut.

Jaja nu ska jag väl forsätta søka jobb i regnet.

Puss och hej.

No comments:

Post a Comment

Followers