Tuesday, September 15, 2009

Hittills.

Hitills så har jag och Fia søkt 75 jobb.
Av 75 jobb har 15 svarat tillbaka. Antingen att de har fått våra CV eller att platsen är redan tillsats.
Jag ringde även till lite folk igår och frågade hur de går och därav har de højt siffran på svar. Ringde även till Ikea och frågade om de hade något jobb till oss. Och de sa bara håll koll på hemsidan. Så nu ska vi ha som rutina att kolla hemsidan flera gånger om dagen.

Men hur svårt ska de vara egentligen att få ett jobb här i Norge? Skulle de inte vara så lätt att få jobb här som svensk och tjäna massor med pengar? Är de inte så man har hørt hela sitt liv?

Ibland känner jag mig jätte deppig att vi inte har fått något jobbb än. Men det är väl bara kämpa på och inte ge upp.

Nu ska jag forsätta søka mer jobb. Uppdatera senare på hur det går.

2 comments:

  1. men herregud, DET ÄR LÅGKONJUNKTUR!!! som jag sa till dig, det är svårt att få jobb ÖVERALLT! håll modet uppe men som sagt.. det är finanskris..../ak

    ReplyDelete
  2. Joo den är redigt snygg . önskar mig ju nattusborden i julklapp / födelsedagspresent . O sängen är redigt skön oxå . Joo han hälsar att han jätte gärna vill bli frisk så han kan gå på dagis . // avva

    ReplyDelete

Followers