Thursday, November 20, 2008

telefonsamtal.

Så jag ringde Viggo nyss, min morbror. Han var som vanligt lite små konstig smatal. Han sa något med still att han hade bett min kusin att leta efter en snygg svensk i Reykjavik. Och så fort han sa de så hörde man röster i bakgrunden. Han var nämligen på jobbet. Sedan fick jag frågan om jag var singel för det fanns många kandidater på hans företag som var villiga. Herregud. Jag ville inte dejta en soppgubbe.

Vi kom iaf till att vi skulle höras på söndag. Så jag uppdaterar er mer om de då.

Kommer ihåg ett annat konstig samtal jag hade med honom för kanske mer än ett halvår sedan. Jag var helt ensam hemma och I hade sovit hos mig den natten. Och så ringer Viggo helt plösligt till min mobil när vi ligger i sängen och tittar på tv på morgonen. Hade ingen aning ens om att han hade mitt mobilnummer. Men de första frågan jag får av Viggo efter jag har berättat för honom att jag var själv hemma var om jag då hade en kille i sängen. Haha väldigt pinsamt och jag svarade snabb jag inte hade de, de var ju en lögn som ni kanske förstå. Jag var nog röd i ansiktet i en halvtimme efter de samtalet. Hur kunde han veta de?

Snart ska jag och frun åka och bada med barnen och en kompis till den största flickan. Hoppas jag får chansen att simma några längder. Imorgon tänkte jag nämligen mätta mig, skulle gjort de igår men jag glömde.

Ha de bra så länge! Och glöm inte bort att uppdatera mig om era liv och lite skvaller från Svergie.

No comments:

Post a Comment

Followers