Friday, November 7, 2008

Första veckan på Island.*uppdaterad

Så jag kom till Island i lördags, för typ en vecka sen. Tiden går fort.
Jag kom till hemmet där jag ska bo efter fyra tiden så vi gjorde inte så mycket mer den dagen än att att äta lammkött =) Det var gott.

På söndagen så åkte vi till ett köpcenter som hette något med smaralind eller vad de nu hette :P kommer inte riktigt ihåg. På kvällen kom mannen i huset hans son hit på middag efter som de var hans födelsedag, även barnens farmor kom på middagen.

På måndagen skulle vi åka och lämna deras jeep på verkstad. Men innan det skulle vi hämta en lånebil, som jag skulle köra helt själv!! Åhh herregud säger jag bara. För er som inte vet är jag väldigt rädd i trafiken och Islänningar har ingen respekt alls i trafiken. Jag skulle följa efter frun och under hela resan hade jag hjärtat i halsen. Men de gick bra, jag kom ju iaf hem levand =)

I veckan har det inte hänt så mycket eftersom de har varit en vecka för mig att lära känna familjen och deras hushåll. Så jag har mest suttit i soffan, drukit cola, tittat på tve och läst mina böcker. Och känt mig allmänt fet, har varit ute och gått några gånger. Men de har inte varit några riktiga promenader eftersom jag inte vet vart jag ska gå och då har jag varit fokuserad på vart jag går så jag inte går vilse. Men jag hittar nog snart en väg snart så jag kan gå en powerwalk.

Har inte varit och simmat än, och vad jag vet så finns de ingen simhall i närheten. Men snart kommer jag ta reda på nårmaste och börja simma. För som det verkar nu så kommer jag hem som en tjockis istället en vältränad kropp som jag har skämtat om att jag ska ha när jag kommer tillbaka.

Men jag har börjat läsa mycket. Som i onsdag läste jag ut bok nr 2 "ni vet att ni älskar mig" i gossip girl serien. Så jag började läsa bok nr 3 "allt och lite till" som jag läst ut igår söndag. Men det är bra att jag läser då bilr jag ju som sagt bättre på stava. Snart har jag inte så många böcker kvar allt läsa kvar att läsa på svenska. Men då får jag väl börja med barnböckerna som finns här så jag lär mig att läsa på islänska. De är ju därför jag är här, för att lära mig bättre Islänksa bättre.

I fredags var vi på körfubolta eller baskett som de heter på svenska =) Fruns bror spelar så vi var och tittade pä honom. De var roligt. Men folk var som galna och skrek så fort de hände något. Helt galet, de var som man blev rädd några gånger. Men vårat lag IR vann iaf så det var ju bra =)

Igår var vi hos farfar (barnens alltså)han är en väldigt duktigt konstnär. Vi var bara däar en timme eller så och fikade men jag tyckte de var väldigt roligt. Jag gick runt och kollade på all hans konst och så och var väldigt imponerad.

De var väl allt för den gången.

No comments:

Post a Comment

Followers