Wednesday, November 12, 2008

kom nyss på en sak...

Helgen då jag kom hit på söndagen så åkte vi ju till Smáralind, som de hette. När vi väl var där är de någon kille som hälsade på dig och blinkade med ögat. Just då tänkte jag inte så mycket på de. Men nu har jag gjorde de, jag får nog passa mig karlarna här när jag är här så jag att inte får mig en karl och stannar för gott ;) Men sen var han inte häller så snygg som blinkade åt mig. Jag har inte set någon kille som har vair snygg häller för den delen, inte som man dreglar över. Som syster EM sa att jag skulle passa mig för att det fanns så många snygga killar här. Men vart är alla då? Men för de första har jag ju inte varit så mycket ut. Så de kanske har varit ute när jag inte varit de. Och för de andra, spelar ju faktiskt igen roll. Jag ska ju inte skaffa mig någon hetting här. Och jag har inte något för de tredje.

För skaffar jag mig någon här så vill den väl bara skaffa familj och så direkt, För här på Island är det så att förstfödeskor är runt 18-20 år. Inget fel med de om man vill. Men jag vill först ha en säckerhet innan man skaffar barn, som en utbildning och jobb. Och just nu vet jag ju inte vad jag vill jobba med. Så det kommer inte komma barn ur mig (eller adoption) på långtid. Så de är ju lite jobbigt.

Men jag har ju N om 15 år om jag inte skulle hitta mig någon, de är ju ingen bråska eller vara orolig. För N kan försörja oss eftersom han kommer bli en rik och framgångrik man.

Förvirrade om vad jag pratar om?
- Förklaring; När jag jobbade på Astrid Lindgrens Värld i sommar så brukade jag och en utav min bästa killkompis N ha rökpaus när vi hade lunch tillsammans. En dag som vanligt när han och jag var ute och rökte så var jag eller han, minns inte, förmodlingen var det jag, lite oroliga eftersom alla runt omkring oss skaffade barn och parterns, att man inte själv skulle hitta någon och bilda familj med. Och att det skulle vara väldigt bra idée att skaffa sig en backup. Så på fyllan skadade vi hand om att vi skulle vara varandras backup och skaffa barn och gifta oss med varandra om vi inte hittade någon när vi var mellan 35-40 år. Anledningen till vi valde varandra var för vi är båda så jävla snygga och vi kommer få super snygg barn. haha

Och när jag slutade på alv för att börja på Cubus så slutade N att röka :P Så han tyckte det bara vara bra att jag sluta, haha. Och appropå min rökning som jag vet många är nyfiken på, så har jag inte rökt sen jag var i Svergie. Eller för den del druckit en droppe alkhol. Vilket är bra för både mina lungor och lever.

Så en bra sak har jag redan fått ut av denna Islandresan =)

Mer tankar och uppdateringar kommer någon annan dag när jag är själv hemma. Tycker de är lättar att skriva när man är ensam. Har skrivit ner i en bok vad jag blogga om.

Så det kommer mera =) Hörs.

No comments:

Post a Comment

Followers