Thursday, November 13, 2008

Mama Mia

När jag kom hit till Island så var en bland de första frågerna jag fick av Frun om jag hade sett filmen Mama Mia, och mitt svar till dem blev nej.
Hon blev väldigt förvånad att jag inte sett den. Och frågade mig om jag inte gillade Abba? Jag har inget emot Abba. Jag tycker de inte de är bra eller dåliga. Då kollade hon på mig som jag var konstig. För de är visst så att på Island är man alla Abba freaks och bara love alllt med Abba och göra. Hon själv gör shower med Abba låtar.

Men jag har nämligen inte känt något behov att se filmen när den gick på bio i Vimmerby. Även när filmen blev förlängd i flera veckor eftersom den var så populär, samtalet på allas läppar. Så ville jag inte se den. Och även att jag inte träffade någon som sa att jag inte skulle, utan tvärtom att jag skulle se den och tittade konstig på mig som Frun också gjorde för att jag inte ville se den. Så kände jag inte behov av att göra de.

Men när Mannen i familjen fick veta att jag inte hade sett den satte han sig vid datorn och laddade ner den och utan att frågade om jag ens ville se den?! haha

Så vi såg filmen och jag förstår inte vad de är alla pratde om? Enligt mig var filmen verken bra eller dåligt. De är igen filmen precis jag vill gå och se flera gånger på bio som vet folk har gjort. En gång på bio räcker. Sen vänta ett bra tag innan man ser den igen.
Jag tyckte den var lite överdriven med massor med människor som kommer in filmen när den inte ska och texterna i sångerna passa inte in där de va alltid, men ibland gjorde de. Jag är nog den ända som inte hurrade för filmen av alla i världen som har sett den.

När de gäller musicaler så är jag mer film musicalerna som Moulin Rouge och Chichago. De är filmer man kan se om och om igen.

Men jag kan nu förstå My varför hon vill tillbaka till Grekland och vara där för gott, det är otroligt vackert. Och jag ska definitivt komma och hälsa på henne flera gånger om.

No comments:

Post a Comment

Followers