Tuesday, April 15, 2008

Isländsk radio

Hela morgon har jag och min mamma lyssnat på isländsk radio.
Och jag skäms lite, eftersom jag måste verkligen koncentrera mig att förstå vad de säger.
Men de pratar ju så himla fort. Men jag får väl börja lyssna på isländsk radio varje dag så kanske jag vänjer mig lite. Det är hemsk att jag inte kan bättre. Det är även hemsk att min mamma pratar mer svenska med mig än isländska. Och jag tycker det är också dåligt att min lillebror tjej och han inte pratar isländska med varandra. När båda ändå är från Island. Jag får väl gå någon slags kurs senare så jag lär mig bättre, men det få bli när jag har flytta ifrån denna småstad för här kan jag inte gå någon kurs i Isländska.
Jag vill även gå en spanska kurs, för spanska är nog d sexigaste språket jag vet;)

1 comment:

  1. Hejsan Stella! Jag och två klasskompisar skriver ett arbete i samhällskunskap c där vi jämför Island och Sverige..det vore intressant att höra lite från dig och få ställa frågor :)
    Mejla mig gärna eller lägg till på msn: caroline_3_3_3@hotmail.com
    Vi kan också diskutera vår gemensamma extremt bra musiksmak :P

    ReplyDelete

Followers