Sunday, January 25, 2009

Uppdatering om min kropp.

Så om jag ska uppdatera lite om min motions vecka.
Varje dag så har jag varit ute och gått i en halv timme som minst, de brukar hamna lite mer än 1 timme. Och i onsdag var jag även och simmade.
Har verkligen känt att jag måste gå ut och gå varje dag eftersom jag själv tyckte när jag kollat mig i spelgen att jag har gått upp.
Så jag vägde mig och mätte mig i veckan idag har jag gemfört jag med mina mått från de senaste gångerna jag har gjort de.
Och jaha jag har har gått upp! På 8 veckor så har jag gått upp 2 hela kg! Men de ska faan bort så snabbt jag bara kan! För nu känner jag att jag har motivationen till att träna bort de.

Så var allt dessa två kilon hamnat da?

- 0.5 cm har jag gått upp på brösten på 8 veckor, vilka vissa kan tycka är bra, men inte hos mig. Har tillräckligt stora:P
- Under brösten har jag visst enligt min tabell har jag inte mätt på 2 år. Och på 2 år har jag iaf gått ner 5,5 cm där, vilket är väl bra.
- Midjan hade jag gått ner 0,5 cm på 8 veckor.
- Under navlen hade jag inte mätt på 2 år och där har jag visst gått upp 4 cm. Vilker inte är bra. Eftersom de är magen jag vill bort med.
- Höften gått upp 2 cm på 8 veckor.
- Stjärten har jag gått upp 4 cm på 8 veckor.

Ja tydlingen har allt hamnat på stjärt och mage. Underbart, or not. Men allt jag har gått upp ska jag försöka gå ner och lite till. Men allt tar sin tid.
Ska också börja göra mina situps igen varje dag som jag gjorde hemma i Svergie. Har blivit lite lat med dem här på Island.

Men de jag undrar har har lite frågor som ni kanske kan besvara mig?
Vart ska man egentligen mätta på kroppen?
Och vad är normalt för mig som är 173 cm lång att ha för mått på min kropp?

Nu ska byta om från kalas kläderna till promenad kläder och försöka gå bort all tårta man har ätit idag.
Just de minstingen fyllde 3 år idag. Grattis till henne!

No comments:

Post a Comment

Followers