Friday, January 2, 2009

nyårslöften..

Alla människor på internet skiver vad de har fått ut av året som har varit och vilka löften de höll och vilka de ska försöka hålla året som kommer. De berättar även vad de har lärt sig av året, vad de minns mest och de bästa och hemska som har hänt.
Men jag själv kan inte minns så mycket av året som har hänt. Och inte heller av löften jag kanske gav.
Men försökt och leta om jag hade några nyårslöften för 2008 och se om jag klarade att hålla dem. Eftersom som sagt inte kan minnas om jag hade några.
Men kan inte hitta ett ända bevis att jag hade de. Men jag hade säker som vanlig de man brukar ha att sluta röka, börja motionera och ta tagit i mitt liv.

Så vad har jag fått ut av 2008? Vad har jag fått ut av året som har varit?

Jag måste säga att jag är stolt av att hålla löften som jag tror jag har gett.
För jag har slutat röka.
Jag har tagit tag i mitt liv genom att flytta till Island men jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med mitt liv.
Och de där med motionen hade jag ju fått igång i Svergie. Men har gett upp lite här som jag måste börja ta tag i igen.

Men vad minns jag? Jag minns många och då menar jag många misstag jag har gjort, som jag nog nu kommer inte gör om eftersom jag minns dom så väl och de har satt sina spår.
Jag har ännu en gång blivit sviken och fått mitt hjärta sårat. Men även fått de helat av underbara stunder man har haft. Genom fått mer kontak med bekanta som har blivit kära vänner och även träffa massor med trevliga männsikor.

Men vad ska man säga. Jag hoppas att året som kommer kommer bli bra ett bra år. eftersom jag kommer vara på denna ön av den mesta tiden. Ifrån familj, ifrån från vänner och de suger rätt hårt just nu. Men jag ska inte ge upp. Jag vill ha kunna ha något och säga när jag är gammal och grå som; "När jag var ung drog jag till Island och belv aupair i ett helt år"

Men för 2009 har jag inga nyårlöften utan nyårsmål, eftersom de är så jobbigt att bryta löften. Och mål kan man ha mer än i ett år.
Så min mål är;

- Som alltid gå ner en viss antal kilo.
- Lära mig tala och skriva Islänska flyttande.
- Skaffa mig en framtid.
- Sluta att dricka så mycker diet cola. Ordet diet gör inte colan okej.

Det var väl de lite nya mål jag har för 2009.

Hoopas er nyårsafton var toppen.

Bjuder även på en massor av bilder på mig med åren som har varit.

Tills nästa gång.

No comments:

Post a Comment

Followers