Friday, December 12, 2008

Näsblod.

Det slutade snöa när gick och hämtade minsta barnet. Vilket var skönt men jobbigt att dra barnvagnen i all snö. Vädret här är konstig som igår blåste de jätte mycket och regnade och det fanns typ ingen snö ute och idag är fullt. De har hållt på så ganska länge nu. Ena dagen snö, andra inte.

Tillbaka till samtalämnet, väl av framme för att hämtat lilltjejen så får jag näsblod. Jättejobbig eftersom jag är ute och packar vagnen men alla hennes grejor som ska ta med hem på fredagar. Jag fick panik, släppe alla hennes saker och sprang in med henne i hälarna. - Fort! skrek jag till ungen rädd att jag skulle bloda ner hela mig. - Vi måste hämta papper! Stackars lilla ungen ser helt livrädd på mig när hon ser att de kommer blod från näsan. - Få se blodet, varför kommer de blod?! Med halvgråtande röst. Shit de var svårt att förklara att ibland händer sånt. Jag vet knapp själv varför man bara får näsblod bara sådär. Vet ni? Förklara gärna de för mig isf =)

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite innan jag går och lägger mig. Måste vara utvillad. Har bestämmt mig för att träffa farbror, kusin och farföräldrarna imorgon. Vi får se hur de går. Efter de ska jag jag iaf ta mig en drink, en natt ute på stan är de som gäller för mig imorgon.

1 comment:

Followers