Friday, December 26, 2008

julen och så.

Just nu tittar jag på Flags of our father som är en krigfilm som spelade in här Island. Clintan är med i filmen och var här på Island under inspelningen. Hörde faktisk en gullig historia om filmen och Clintan faktisk förra veckan hos mina släktingar. Min släkting väns pappa som är bonde och bor ute på landet och ett stort faan av Clint Estwood, var inne i Reykjavik över en helg. Han bodde på ett hotell och en kväll gick han ner till hotellbaren för att ta sig en drink han sätter sig baren brevid en man och ser att de är Clintan!! Han säger lugnt utan att titta på honom: - Is it you? Och clintan svarar: - Yes it is. Sen satt de där brevid varandra i baren hela kvällen utan att säga ett ord till varandra, utan de bara drack dina drinkar. För bonden räckte de bara att veta att han satt brevid sin största idol. Jag tyckte den både var en cool och gullig hisoria.

Julen har varit helt okej. Förutom att jag är dunder sjuk!! Lilltjejen har smittat mig med sin förkylning. Men stackars liten har nu även fått vattenkopper så det är mer synd om henne än vad de är om mig egentligen.
Iaf på själva julafton var vi bara här hemma och Anita kom hit och vi öppnade paket och åt underbar god middag. Till förrätt åt vi humer och sallad. Och till huvudrätt ankbröst. Sen kom pappan familj och det blev marrängtårta och kaffe.
Igår var vi hos fruns far på middag där vi fick "hambugarrigg och kolapottis"(vet inte om ni förstår vad de är) men de var gott. Och sen hemgjord glass i efterrätt.
Och ikväll har vi varit en stund hos mannens mamma där vi både åt lamm och svinn :P Och sen glass till efterrätt.
De kommer att komma bilder på min bilddagbok inom sin tid om julen. Har tagit massor med kort! Efter all klagomål från min familjemedlemar :P

Har ni haft en bra jul?

Förresten film var rätt bra.

No comments:

Post a Comment

Followers